Gatavojoties pārejai uz lietpratībās balstītu izglītību, kas mazinās robežas starp dažādiem mācību priekšmetiem, mūsu skola aktīvi izmanto programmas Erasmus+ sniegtās iespējas arī skolotāju profesionālās pilnveides jomā. Erasmus+ mācību mobilitātes ir iespēja izglītībā un apmācībā iesaistītajiem mācīties un gūt pieredzi ārvalstīs, lai padziļinātu savu profesionalitāti un lai atpakaļ uz Latviju pārvestu jaunu akadēmisko, profesionālo un dzīves pieredzi.
2017. gadā tika uzsākts projekts “DALP 5. vidusskolas pedagogu profesionālā pilnveide CLIL metodes izmantošanā” un tā ietvaros piecas skolotājas devās uz ārzemēm, kur apmeklēja dažādus kursus. CLIL (Content and Language Integrated Learning (Satura un valodas integrēta apmācība)) – tā ir valodu mācīšanas metode, ar kuru svešvaloda tiek mācīta integrēti ar cita priekšmeta mācību saturu.
Angļu valodas skolotāja Dace Smāģe Lielbritānijas pilsētā Ekseterā mācījās par to, kā stundās efektīvi izmantot mobilās tehnoloģijas un CLIL. Kursu dalībnieki tika iepazīstināti ar dažādām mobilajām aplikācijām un veidiem, kā tās izmantot mācību procesā ne tikai, lai mācītu, bet arī kā vērtēšanas un refleksijas rīku. Īpaša uzmanība tika pievērsta arī skolēnu drošībai internetā. Tāpat kursu dalībnieki mācījās, kā, izmantojot mobilās tehnoloģijas, palīdzēt skolēniem apgūt svešvalodas. Tā kā skolotāju mobilitāšu neatņemama daļa ir arī kultūras apmaiņa, kursu dalībniekiem bija iespēja arī doties ekskursijā.
Skolas direktore un matemātikas skolotāja Inta Korņējeva devās uz Maltu. Kursu laikā direktore pilnveidoja savas angļu valodas zināšanas un prasmes visās četrās jomās – lasīšanas, rakstīšanas, klausīšanās un runāšana. Neskaitāmajās diskusijās direktore dalījās pieredzē par mūsu valsts izglītības sistēmu, iepazīstināja ar mūsu valsts tradīcijām, kultūru un dzīvesveidu, kā arī iepazinās ar citu dalībvalstu izglītības sistēmām un kultūrām. Direktore apguva CLIL metodiku, kā arī iepazinās ar Vācijas, Horvātijas un Bulgārijas skolotāju pieredzi metodikas izmantošanā. Tālākizglītības kursu saturs bija veidots tā, lai pēcpusdienās kursu dalībniekiem būtu iespēja iepazīties ar Maltu, tās tradīcijām, vēsturi, kultūru uz dzīvesveidu. Pēcpusdienās tika organizētas daudzveidīgas ekskursijas uz slavenākajām Maltas vietām – galvaspilsētu Valetu, senajām mazpilsētām Mdinu, Marsašloku, Mostu un Rabatu, kā arī uz iecienītākajiem dabas objektiem – Zilo grotu un Gozo salu.
Vēstures skolotāja Laura Lauberga – Nikolova bija devusies uz Lielbritānijas pilsētu Čeltenhemu, kur apguva, kā veidot sadarbību starp svešvalodu un citu mācību priekšmetu skolotājiem veiksmīgai CLIL metodikas izmantošanai skolā. Nodarbības vadīja Eiropā atzīta CLIL metodikas speciāliste Dr. paed. Diāna Hiksa. Nodarbību laikā skolotāji tika iepazīstināti gan ar teoriju, gan ar praktiskiem uzdevumiem, ko izmantot savās stundās. Kursu dalībniekiem bija iespēja apmeklēt divas slavenas Anglijas pilsētas – Bāsu, kas ievērojama ar seno romiešu termālo pirti, un Šekspīra dzimto pilsētu Stratfordu. Kursu dalībniecēm no Itālijas gan nācās piedzīvot vilšanos Bāsā, jo šajā tūristu piepildītajā pilsētā neatradās neviena angļu paba. Tā vietā vecpilsētā bija neskaitāms daudzums itāļu restorānu, picēriju, kafejnīcu un saldējuma bodīšu.
Pie lieliskās Diānas Hiksas CLIL metodes izmantošanu apguva arī vācu valodas skolotāja Gita Zommere. Skolotāja bija devusies uz Ekseteru Lielbritānijā un tur apguva, kā, liekot lietā radošumu, apgūt svešvalodas. Šie kursi bija vairāk orientēti uz sākumskolas un pamatskolas mazajām klasēm. Kultūras programmas ietvaros kursu dalībnieki apmeklēja Dartmūras Nacionālo parku.
Visbeidzot sākumskolas skolotāja Dace Ozoliņa šī projekta ietvaros devās mobilitātē uz Lielbritānijas pilsētu Glosteru. Skolotāja padziļināti apguva CLIL metodi, kā arī tās pielietojumu sākumskolas posmā. Gan skolotāja Dace Ozoliņa, gan skolotāja Dace Smāģe bija izvēlējušās apmeklēt divas nedēļas ilgus kursus. Šādu kursu laikā skolotāji ne tikai mācās, bet arī apmeklē Lielbritānijas skolas, kurās vēro stundas.
Visās četrās mācību mobilitātēs, kurās skolotājas devās uz Lielbritāniju, profesionālās pilnveides kursus nodrošināja organizācija International Study Programmes. Šai organizācijai ir ilggadīga pieredze šādu kursu organizēšanā un visas piedāvātās aktivitātes, kā arī mācību saturs bija pārdomāts un augstā līmenī. Gatavojoties Lielbritānijas izstāšanās no ES, šī organizācija ir pārreģistrējusies Īrijā un turpina piedāvāt kvalitatīvus kursus ar jauno nosaukumu InterEducation.
Pēc atgriešanās visas skolotājas dalījās pieredzē un uzzinātajā ar saviem kolēģiem skolā. Apmēram divas trešdaļas mūsu skolas skolotāju noklausījās sagatavotās lekcijas, kurās šīs piecas skolotājas iepazīstināja pārējos ar jaunākajām atziņām par CLIL metodi, kā arī demonstrēja praktiskus piemērus. Aktīvais darbs šīs metodes iedzīvināšanā mūsu skolā ir ļāvis līdz šim nodrošināt apmēram 100 CLIL stundas mācību gada garumā, bet CLIL metodes iedzīvināšana joprojām ir viens no svarīgākajiem skolas attīstības uzdevumiem. Savukārt skolotāju gūtā pieredze un iedvesma mobilitāšu laikā ir veicinājusi lielāku skolotāju interesi par iespējām apmeklēt profesionālās pilnveides kursus ārvalstīs. Par to liecina tas, ka 2018. gadā jau 13 mūsu skolas skolotāji saņēmi Erasmus+ programmas finansējumu dažādu kursu apmeklēšanai ārvalstīs. Neskatoties uz to, ka šis projekts tūlīt noslēgsies, darbs pie metodikas iedzīvināšanas ikdienas mācību procesā turpinās.