Programmas Erasmus+ projekta Nr. 2022-1-LV01-KA121-SCH-000057385 norises laiks ir 5 gadi - no 2022. līdz 2027. gadam. Projekta numurs ir skolas Erasmus+ akreditācijas numurs, skolēnu un skolotāju mobilitāšu īstenošanai.

 

Projekta mērķi:

Mūsdienīgas skolotāju tālākizglītības un profesionālās pilnveides nodrošināšana

     Šis mērķis paredz, ka 60 % skolotāju ir apmeklējuši tālākizglītības un profesionālās pilnveides kursus vai veikuši stundu vērošanu ārvalstīs. Skolotāji dalās iegūtajā pieredzē un zināšanās ar kolēģiem, sadarbojas kopīgu stundu un uzdevumu plānošanās un īstenošanā, tādējādi nodrošinot mūsdienīgu mācīšanas metožu pielietošanu skolā un ceļot skolēnu rezultātus valsts centralizētajos eksāmenos. Iespēja doties mobilitātē uz ārvalstīm ceļ skolotāju motivāciju pilnveidoties un sadarboties, turklāt katru gadu pieaug interese par šo iespēju. Līdzšinējā pieredze rāda, ka skolotāji pēc dalības mobilitātē ir atvērtāki mūsdienīgām idejām un metodēm, kā arī labprātāk sadarbojas ar kolēģiem.

     Plānotais rezultāts ir, ka 2026.gadā 60 % visiem skolas pedagogiem ir vismaz vienu reizi piedalījušies mobilitātē ārvalstīs (šobrīd rādītājs ir 25 %), savā ikdienas darbā izmanto mūsdienīgas mācīšanas metodes un ir dalījušies pieredzē ar pārējiem kolēģiem. Savukārt skolēnu rezultāti centralizētajos eksāmenos līdz 2029. gadam ir sasnieguši valsts ģimnāzijas rezultātu līmeni un ir ar stabilu, nevis gadījuma raksturu.

     Šī mērķa īstenošanai tiks saglabāti līdzšinējie mobilitāšu dalībnieku atlases kritēriji, kuros svarīgs punkts ir iepriekšējās pieredzes neesamība, tādējādi veicinot, ka pēc iespējas vairāk mobilitātēs dodas tādi skolotāji, kuri iepriekš to nav darījuši. Nozīmīgs atlases kritērijs ir arī pieteikšanās mobilitātēm pāros - pieredzējis kolēģis kopā ar nepieredzējušu. Turpināsies arī darbs ar skolotājiem, kuri ir bijuši mobilitātēs, lai tajās iegūtā pieredze un zināšanas tiktu nodotas pēc iespējas vairāk kolēģiem, organizējot pieredzes nodošanas pasākumus ar darbnīcām, atklātajām stundām, metodisko materiālu izstrādi.

 

Skolēnu grupu mobilitāšu īstenošana vācu valodas apguves popularizēšanai

     Vācu valodas skolas statuss nozīmē lielāku finansējumu, kas ļauj svešvalodu apguvē klases dalīt mazākās grupās. Tādējādi ieguvēji ir visu svešvalodu skolotāji un tas ļauj īstenot EK mērķi, ka ikviens ES pilsonis prot divas svešvalodas. Iespēja doties mobilitātēs veicinās skolēnu motivāciju apgūt vācu valodu, kā arī uzlabot savu kopējo mācību sniegumu. Dalība mobilitātēs veicinās skolēnu uzņēmību un pašiniciatīvu, uzlabos viņu mācību rezultātus un cels viņu konkurētspēju pēc skolas beigšanas.

     Partnerskolas Vācijā ir gatavas uzņemt līdz 10 skolēnus lielas grupas uz 1 nedēļu, tādējādi plānotais rezultāts ir, ka 20 skolēni viena mācību gada laikā būs devušies mobilitātē uz Vāciju un līdz 2026. gadam 100 skolēni būs piedalījušies mobilitātēs. Līdz 2026. gadam būs vērojama skolēnu mācību rezultātu uzlabošanās un tie stabili turēsies virs vidējā valstī.

     Šī mērķa īstenošanai tiks izstrādāta kārtība, kādā notiek skolēnu pieteikšanās dalībai mobilitātēs un dalībnieku atlases kritēriji. Tiks uzraudzīts, lai gada laikā 20 skolēni būtu piedalījušies mobilitātēs. Mērķa sasniegšanas progress tiks mērīts pēc kopējā dalībnieku skaita un vācu valodas eksāmena, tajā skaitā DSD I un DSD II eksāmenu rezultātiem, kā arī pēc skolēnu kopējiem mācību rezultātiem.

 

     20 skolotāji gadā ir optimāls dalībnieku skaits un tas ir balstīts uz līdzšinējo pieredzi KA1 projektos. 20 skolotāji ir gandrīz piektā daļa no visiem skolas pedagogiem un šajā apjomā ir iespējams piešķirt mobilitātes gan tādiem skolotājiem, kuri to darīs atkārtoti, gan skolotājiem bez pieredzes, sevišķi jaunajiem kolēģiem, kuri katru gadu ienāk skolā (uz pieteikuma iesniegšanas brīdi darbu skolā uzsāka 4 jauni skolotāji). Parasti skolotāji mobilitātēs (kursu apmeklējumi) izvēlas doties vasarā, tāpēc atlikušo kolēģu prombūtne mācību gada laikā neradīs papildu slogu stundu aizvietošanas dēļ. Skolēnu skaits tika iegūts, ņemot vērā dažādus nosacījumus, piemēram, uz 10 skolēniem ir jābūt vismaz vienam pavadošajam skolotājam, dodoties uz ārvalstīm. Skolēnu grupu mobilitāšu īstenošanas gadījumā skolēniem līdzi dosies 2 pedagogi drošības apsvērumu dēļ. Divu skolotāju vienu nedēļu ilga prombūtne skolā neradīs nopietnus apgrūtinājumus kolēģiem, jo prombūtnē esošos kolēģus varēs aizvietot citi skolas skolotāji. Viens no pavadošajiem kolēģiem varēs būt arī cita mācību priekšmeta skolotājs ar pietiekamām angļu valodas prasmēs, lai varētu komunicēt ar vācu kolēģiem. Projekta uzsākšanas brīdī divas skolas Vācijā - Max-Planck-Gymnasium in Groß-Umstadt netālu no Darmštates un Schulfarm Insel- Scharfenberg (Staatliches Gymnasium und Internat) Berlīnē ir paudušas gatavību uzņemt mūsu skolēnus 1 nedēļu ilgā mobilitātē.

 

     Ir plānots, ka grupu mobilitātē uz Vāciju dosies skolēni ar dažādu vācu valodas līmeņu prasmēm, kuri mācās 8.-12.kl. posmā. Skolēna vācu valodas prasmju līmenis nebūs noteicošais, jo šo mobilitāšu uzdevums ir pilnveidot skolēnu svešvalodu prasmes un motivēt viņus tās pilnveidot. Kā atbilstības kritērijs tiks noteikta arī uzvedība skolā un stundās un tā tiks izvērtēta, izmantojot APU programmu, kas ļauj novērtēt, kuram skolēnam ir nopietnas uzvedības problēmas, kas atrodoties ārzemēs var apdraudēt viņu pašu vai citus skolēnus, un kura skolēna negatīvajai uzvedībai ir tikai epizodisks raksturs un tā nav jāņem vērā, izvērtējot skolēna pieteikumu. Skolā nemācās bērni ar tādām ierobežotām vajadzībām, kā invaliditāte, jo skolas vide tam nav piemērota. Tomēr skolā mācās daudz tādu bērnu, kuru iespējas doties uz ārzemēm ietekmē ģimenes ekonomiskie apstākļi. Šādu skolēnu pieteikumi tiks uzskatīti par prioritāriem, jo ir svarīgi dot iespēju šiem bērniem gūt tādu pieredzi, ko viņi citos apstākļos nekad negūtu. Skolēnu atlasi veiks komisija, ko veidos vācu valodas skolotāji un kuras darbu uzraudzīs skolas projektu administratore.

 

līdzfinansē ErasmusPlus logojpg