°

Zīmēšanas nodarbība Anatomijas muzejā. Sirds.


Marta sākumā 9. B klases izzināja tēmu "Sirds". Skolēni klases stundā runāja par Valentīndienu, tās simbolu sirdi. Bioloģijā skolēni jau bija noslēguši tēmu „Asinsrites sistēma un sirds’’, vizuālā mākslā skolēni bija iepazinušies ar telpisku objektu zīmēšanu, optiskajām ilūzijām, tāpēc, pateicoties projekta „Latvijas skolas somas’’ piedāvājumam, notika tēmas noslēguma aktivitāte - nodarbība „Zīmēšanas nodarbība Anatomijas muzejā. Sirds.’’

Lasīt tālāk: Zīmēšanas nodarbība Anatomijas muzejā. Sirds.

11. B noskatījās digitālo izrādi "Irānas konference"


22.februārī 11.B klase noskatījās izrādi ‘’Irānas konference’’.

Izrāde prasa lielu koncentrēšanos un uzmanības noturību. Daudz tēmu, kas rosina domāt, diskutēt. Lai arī likās, ka skolēni izrādes laikā nebija visu laiku aktīvi skatītāji, klases stundā aktīvi pauda viedokļus par nozīmīgākajiem tematiem un apgalvojumiem: Meli ir tad, kad zini, ka melo. Lietām ir robežas. Informācija liedz iegūt zināšanas. Mēs visi esam vienā laivā. Dzīvē patiesībā nav nekādu izvēles brīvību. Vai ir iespējams pamatot tādu viedokli, lai tas būtu neapšaubāms?

Lasīt tālāk: 11. B noskatījās digitālo izrādi "Irānas konference"

Tiešsaistes nodarbība 4. klasēm par latviešu gadskārtām


Februāra vidū 4. klasēm vēstures un sociālo zinību stunda notika sadarbībā ar Latvijas Nacionālo vēstures muzeju. Tēma: ’’LATVIEŠU GADSKĀRTAS’’. Skolēniem bija iespēja paplašināt savas zināšanas par latviešu zemnieku sētā darāmajiem darbiem, gadskārtu svētkiem un ticējumiem. Gides vadīja tiešsaistes nodarbību no muzeja ekspozīcijas telpas.

Lasīt tālāk: Tiešsaistes nodarbība 4. klasēm par latviešu gadskārtām

Mācībizrāde "Kā top izrāde?"

2.novembrī Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5,vidusskolas 8.c klases skolniekiem notika neparasta attālinātā mācību nodarbība tiešsaistē - neikdienišķa! Mēs "apmeklējām" mācībizrādi "Kā top izrāde?" . Aktieri Laura Jeruma un Armands Kaušelis mums atklāja teātra pasaules noslēpumus, burvību un arī ikdienas dzīvi.

Lasīt tālāk: Mācībizrāde "Kā top izrāde?"

Jaunā mācību gada ieskaņas koncerts.

Mūsu skolas skolēniem 2.septembrī projekta „Latvijas skolas somas” ietvaros skolas pagalmā bija iespēja tikties ar diviem mūziķiem: Rūtu Dūdumu un Jāni Ķirsi, kuri uzstājās ar koncerlekciju „Mūsu stāsts par Rīgu’’.

Atkalredzēsanās prieks, mūzika, dejas un izzinošs stāstījums vēstīja par jaunu mācību gada sākumu.

Paldies māksliniekiem par sagādātajām darba lapām, ar kuru palīdzību jaunieši varēja nostiprināt savas zināšanas un iegūto informāciju.

Lasīt tālāk: Jaunā mācību gada ieskaņas koncerts.

Es un Imants Ziedonis „Dzirnakmeņos ”

"Ziedoņa klases" interaktīvā nodarbība "Es un Imants Ziedonis "Dzirnakmeņos"" bija lieliska iespēja ne tikai uzzināt vairāk par Imantu Ziedoni, bet arī pārbaudīt savas spējas noslēpumu risināšanā. Nodarbība bija par un ap Imanta Ziedoņa vasarnīcu “Dzirnakmeņi”, kur pašlaik atrodas Imanta Ziedoņa muzejs. Noskatījāmies dokumentālo filmu “Imants Ziedonis. “Dzirnakmeņi”.”, kas ieveda mūs nodarbības tēmā. Tās laikā pārbaudījām savas zināšanas Kahoot spēlē, draudzīgās komandās risinājām noslēpumainā mājas iemītnieka mīklu, izpētījām un iepazinām Imanta Ziedoņa vasaras māju virtuālā tūrē. Noslēgumā lasījām grāmatas un atbildējām uz kādu no jautājumiem, kurus Imants Ziedonis uzdeva sev savas dzīves laikā. Gan man, gan maniem klasesbiedriem patika nodarbības nepiespiestā gaisotne, iespēja darboties pašiem un Imanta Ziedoņa muzeja izpēte mūsdienīgā veidā. Paldies arī atraktīvajai vadītājai, kas šo nodarbību padarīja interesantu un saistošu arī tiem, kas ikdienā neinteresējas par grāmatām vai dzeju!

Ieva Poškus 9.e


 

Es un Imants Ziedonis „Dzirnakmeņos”

9.klase ļoti priecājamies par tik jauku nodarbību – aptauja Kahoot, Ziedoņa mājas noslēpumainā iemītnieka meklēšana virtuālā mājas ekskursijā, darbojoties grupās. Ļoti interesanti bija katram savā grāmatā sameklēt citātu par sevi . Paldies nodarbības vadītājai Elīnai.

            Nodarbība bija ar savu „odziņu”, dažus uzrunāja Kahoot spēle par noskatīto filmu, citi aizrautīgi meklēja atbildes, lai atpazītu mājas slepeno iemītnieku, bet vairākumam patika lasīt grāmatu un atrast atbildi uz kādu no jautājumiem par sevi. Dažu skolēnu šī nodarbība ir uzrunājusi tik ļoti, ka ir vēlme pabūt „Dzirnakmeņos” ne tikai attālināti, bet arī dzīvē.

 

Skolotāja Inta Tučina

 

Cirka izrāde "Alise Brīnumzemē"

2.klase

Luisa Kerola darbs "Alise Brīnumzemē" pārtapis grandiozā un ļoti krāšņā cirka izrādē. Mākslinieku sniegums, režija, video un specefekti, krāsu salikums un dekorācijas ir apbrīna vērti. Skatoties šo izrādi, papildus estētiskajam baudījumam, skolēniem ir iespēja iepazīt jaunas, ar mākslu saistītas profesijas un apbrīnot izcilu Latvijas mākslinieku darba augļus.

Skolēnu vērtējumi pēc izrādes:

  • Cirka izrādē patika skatuves dekorācijas, cirka mākslinieku tērpi, cirka priekšnesumi un mūzika.
  • Interesanti bija skatīties deju ar lietussargiem.
  • Alise izskatījās pēc lelles.
  • Cirka izrādē patika skatuves dekorācijas, cirka mākslinieku tērpi, cirka priekšnesumi un mūzika.
  • Interesanti bija skatīties deju ar lietussargiem.
  • Alise izskatījās pēc lelles.
  • Ļoti patika triki.
  • Man pietrūka cilvēku sarunas.
  • Man ļoti patika mūzika, es pat sāku plaudēt!
  • Man ļoti patika tas, ka muzikants gāja meklēt cilvēku.
  • Var iemācīties, ka var pagatavot ļoti skaistus tērpus.
  • Izrāde ļoti patika, tā bija tik krāsaina! Ļoti patika triki.

 

Pēc izrādes skolēniem bija uzdevums:

Izstrādāt oriģinālu dizaina priekšmetu – lietussargu kādam no cirka izrādes personāžiem.

Skolotāja Zita Tapiņa

 

 

Lūk, darbi!

image1.jpegimage2.jpegimage3.jpegimage4.jpegimage5.jpegimage6.jpegimage7.jpegimage8.jpegimage9.jpeg

Mācību gada noslēgums

   Šis mācību gads mums visiem ir bijis īpaši grūts: pandēmija, attālinātā mācīšanās un mācīšana, kura mums visiem ir iemācījusi arī daudz ko jaunu IT tehnoloģijā, izkopām un mācījāmies sadzīvot ar savu emocionālo stāvokli.

Šajā situācijā mums daudz palīdzēja „Latvijas skolas somas” projekts, ar kura palīdzību attālinātās stundas un pasākumus padarījām daudzveidīgākus un interesantākus.

Izvēle bija liela un daudzveidīga, sākot ar koncertiem un beidzot ar skolēnu pašu līdzdarbošanos un eksperimentu radīšanu.

Skolēni uzzināja par skaņdarbu radīšanu, par zinātnes nozīmi kino pasaulē, neizpalika teātris, balets, koncerti, literatūras izzināšana un fokusa rādīšana. Sarakstu varētu turpināt, bet pats galvenais bija un ir šī kultūras projekta daudzveidība, iespējas mums šajos sarežģītajos apstākļos baudīt latviešu kultūras mantojumu un sasniegumus.

Ineta Bumbiere, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskola

Uz šo mācību gadu atskatoties...


Šis mācību gads mums visiem ir bijis īpaši grūts: pandēmija, attālinātā mācīšanās un mācīšana, kura mums visiem ir iemācījusi arī daudz ko jaunu IT tehnoloģijā, izkopām un mācījāmies sadzīvot ar savu emocionālo stāvokli.

Šajā situācijā mums daudz palīdzēja „Latvijas skolas somas” projekts, ar kura palīdzību attālinātās stundas un pasākumus padarījām daudzveidīgākus un interesantākus.

Izvēle bija liela un daudzveidīga, sākot ar koncertiem un beidzot ar skolēnu pašu līdzdarbošanos un eksperimentu radīšanu.

Lasīt tālāk: Uz šo mācību gadu atskatoties...

Muzikāli izglītojošā nodarbība „No trokšņa līdz skaņdarbam”


Muzikāli izglītojošā nodarbība „No trokšņa līdz skaņdarbam” kopā ar Liepājas Simfoniskā orķestra mūziķiem.

Pirms pasākuma visiem nodarbības apmeklētājiem bija jāsagatavo kāds priekšmets, kas skan, bet ne mūzikas instruments, A4 lapa un tumšs rakstāmais.

Atraktīva, interesanta nodarbība. Nodarbība, kura prasīja skolēnu līdzdarbošanos un tas bija lieliski. Lieliska nodarbības vadītāja Ieva Ukavica.

Bērni bija sagatavojuši dažādus skanošus priekšmetus – burka ar makaroniem, sasietas karotes, bērnu grabulīšus, katliņus un dakšiņas, knaģu virtenes ... .

Lasīt tālāk: Muzikāli izglītojošā nodarbība „No trokšņa līdz skaņdarbam”

Liepājas leļļu teātra izrāde “Kur zirgi?”

Liepājas leļļu teātra izrāde “Kur zirgi?”bija interesanta, citādāka nekā esam pieraduši skatīties. Skolēni vērtēja izrādi atzinīgi.

Tomēr dīvaini ir skatīties tādu „iekonservētu” izrādi. 

Izrāde ir interesantu veidota no otrreizējām izejvielām, izmantojot tos kā lugas tēlus. 

Bērni uztvēra lugas pamatdomu. To parādīja, veicot rakstu darbu – atbildes uz jautājumiem par redzēto, sajusto, pārdomāto. Veicām darbu latviešu valodā:

  • Uztvert galveno domu;
  • Nosaukt galvenos varoņus un īsi raksturot tos.

Lasīt tālāk: Liepājas leļļu teātra izrāde “Kur zirgi?”

Sveicināti Skolēnu padomes locekļi, skolotāji un skolēni!

Atgādinām, ka, neskatoties uz šī brīža ārkārtējo situāciju, turpina darboties mūsu Skolēnu padome. Mēs reizi nedēļā rīkojam sapulci. Protams, mājasdarbu apjoma palielināšanās un tuvojošo 9. un 12. klašu monitoringa darbu dēļ, ne vienmēr visi var paspēt piedalīties sapulcēs, bet mēs aicinam atrast laiku, lai piedalītos kādā no sapulcēm, jo sapulču laiki tiek pielāgoti atbilstoši vajadzībām un nepieciešamībām, kā arī pēc katras sapulces Skolēnu padomes WhatsApp grupā ir iespējams izlasīt apkopojumu par sapulcē izrunātām tēmām.

Lasīt tālāk: Sveicināti Skolēnu padomes locekļi, skolotāji un skolēni!

Par leļļu teātri

Šis dīvainais laiks ir ietekmējis gan mūsu ikdienu, gan skolas dzīvi…

Attālinātās mācības notiek ar WhatsApp un datora palīdzību, bet tik ļoti gribas ikdienā sajust prieku un kopības sajūtu…

Lai iepriecinātu savus skolēnus un radītu tiem svētku sajūtu, nolēmām izmantot projekta “Latvijas skolas soma” sniegto piedāvājumu – aicinājām 2.a un 2.b klases skolēnus vietnē Zoom apmeklēt Liepājas leļļu teātra izrādi “Lote un Lieldienas”.

Jauki bija vērot skolēnu pozitīvās emocijas un līdzi dziedāšanu datora ekrānā. Tas nozīmēja, ka mēs kaut uz mirkli bijām bērnu dienu padarījušas gaišāku. Paldies izrādes veidotājiem un aktieriem par to, ka šodienai aktuālās tēmas bija parādītas mazajiem bērniem saprotamā veidā. Bērni labi saprata vēstījumu par to, ka pozitīvas emocijas un prieks palīdz dzīvot krāsaināk.

2.a klases skolotāja Ināra un 2.b klases skolotāja Ilze

Lasīt tālāk: Par leļļu teātri

Liepājas teātra mācībizrāde “Kā top izrāde”

Projekta „Latvijas skolas somas’’ mācībizrāde ‘’Kā top izrāde’’ bija interesanta un izglītojoša skolēniem. Tā kā 11. A klasē liela daļa skolēnu mācās teātra novirzienā, tad viņiem bija ļoti interesanti vairāk uzzināt tieši par aktiera profesiju un teātri. Pasākums bija saistošs, ielikts labā formātā, lai visu būtu viegli izprast. patika, ka skolēni tiek aktīvi iesaistīti, varēja darboties līdzi.

Pasākums noteikti ir kā turpinājums klases stundai par profesijas izvēli. Kā jau tika minēts, liela daļa no klases skolēniem mācās teātra novirzienā, tāpēc iespējams arī savu nākotni vēlas saistīt ar aktiera profesiju.

Skolēni pasākumu vērtēja ļoti labi – visi bija apmierināti, patika, ka:

-        aktieri ļoti izsmeļoši atbildēja uz jautājumiem;

-        bija interesanti skatīties un klausīties;

-        bija pārmaiņas no ierastajām ZOOM stundām;

-        iemācījās, kā rādīt etīdes;

uzzināja daudz jauna par aktiera profesiju, kā līdz tai vispār nonākt, ka mācīties par aktieri ir ļoti grūti, bet arī interesanti.

No Veidenbauma neizbēgsi

Pateicoties projektam „Latvijas skolas soma” mūsu skolas 12.klases skolēni tiešsaistē noskatījās muzikālu dzīves stāstu „No Veidenbauma neizbēgsi”.

Cik dažādi ir skolēni, tik dažāds ir arī vērtējums:

“Veidenbaums unikāls, jo dzīvoja tik sen atpakaļ, bet piedzīvoja un uzdeva tos pašus jautājumus, ko mēs tagad. Viņš bija latvietis- stūrgalvīgs un grib parādīt savu taisnību, iekuļas nepatikšanās. Interesanti!”

“ Lai arī ir pagājuši 100 gadi kopš viņa nāves, mēs ikdienā vēl joprojām uzdodam tos pašus jautājumus, ko uzdeva viņš. Lai arī kā mainās laikmets, mēs joprojām spējam rast līdzības ar Veidenbaumu un viņa apkārtējo vidi gan sevi, gan mūsdienās, mēs redzam, ka no viņa neaizbēgsi, viņš ir aktuāls vienmēr. Mēs katrs varam no Veidenbauma paņemt kaut ko, kas mums katram tuvāks - dusmas, prieku, vientulību, ideāliem un visu pārējo.”

„ Noskatoties muzikālo dzīvesstāstu par Veidenbaumu, man pašam radās interese izlasīt viņa dzeju, un, manuprāt, es neesmu un nebiju vienīgais tajos laikos un mūsdienās, kas, sastopoties kaut vai ar vienu Veidenbauma darbu, iemīlas tajā, jo tie piesaista sevi ar savu tiešumu, viegli saprotamo simboliku”.

Lasīt tālāk: No Veidenbauma neizbēgsi

Misija: Zeme

26. februārī 5.d klase piedalījās pasākumā “Misija: Zeme”, kas norisinājās projekta Skolas soma ietvaros.

Tas bija digitāls ceļojums iespējamajā pasaules nākotnē. Priekšnesumā tika vizualizēta planētas Zeme attīstība, ja cilvēce turpinās dzīvot tā kā tas ir šobrīd un nedomās par apkārtējo vidi. Piesārņošana, kas notiek arvien lielākos apmēros, nodara neizmērojamu kaitējumu Zemei.

Skolēni ļoti atzinīgi vērtēja redzēto priekšnesumu, kas ne tikai pamainīja ikdienu, bet arī sniedza vielu pārdomām. Skolēni dālījās ar savām pārdomām par mūsu planētas dabas resursu saglabāšanu un nākotnes attīstības iespējām, ja nekas netiks darīts.

 

 

Lasīt tālāk: Misija: Zeme

BURVJU NŪJIŅAS, SLEPENAS MONĒTIŅAS UN PITAGORA KRŪZE

26.februārī 5.C klases skolēniem bija virtuālais klases pasākums. Skolēni virtuāli paviesojās burvju mākslinieku iluzionisma teātrī - muzejā. Skolēniem bija iespēja redzēt ne tikai trikus, bet iepazīties arī ar triku mākslas vēsturi. Tās aizsākumi meklējami Ēģiptē jau 18.gs. sākumā. Senajos laikos triku mākslinieki tika uzskatīti par burvjiem un visiem bija bail no cilvēkiem, kas prot trikus. Tāpat skolēni uzzināja, ka burvju māksliniekus kādreiz uzskatīja par cilvēkiem ar zemu sociālo līmeni. Taču jau 19.gs. cilvēki bija iepazinuši daudzus talantīgus māksliniekus un iluzionista profesija tika uzskatīta par prestižu. Talantīgie mākslinieki uzstājās uz lielām, spožām skatuvēm.

Rīgā dzīvojošais burvju mākslinieks Enriko 5.c klases skolēniem iemācīja kā pareizi iesildīt pirkstus un darboties ar monētiņu. Tāpat skolēni piedalījās pirkstiņu spēlē pret Enriko. Uzvarēja Enriko!

Lasīt tālāk: BURVJU NŪJIŅAS, SLEPENAS MONĒTIŅAS UN PITAGORA KRŪZE

Zinātniskā teātra izrāde tiešsaistē “Zinātnes un mākslas krustpunkti”

Nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas vēsturisko pilnmetrāžas spēlfilmu “Dvēseļu putenis”, mums stāstīja un rādīja, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus. Skolēni uzzināja, kā gatavo mākslīgās asinis, speciālus degošos šķidrumus, kā dažādu darbību veikšanai trenējas kaskadieri utt. Tas viss nebūtu īstenojams bez ļoti precīziem aprēķiniem un specifiskām zināšanām.

Pateicamies par šo iespēju! Bija ļoti interesanti uzzināt par lietām, kas notiek filmas uzņemšanas laikā, kā filmas uzņemšanas laikā sadarbojas māksla un zinātne, kā filmās tiek panākti reālistiski, ticami efekti. Ļoti laba nodarbība, kurā uzzinājām vairākus veidus, kā izgatavot mākslīgās asinis, kā izgatavot un cilvēkam uzlikt rētas, kā ugunī degt, bet nesadegt – nav nemaz tik grūti, bet piesardzīgiem arī vajag būt!


Balets „Apburtā princese’’

Visām pirmajām klasēm bija iespēja tiešsaistē skatīties Latvijas Nacionālā Operas un Baleta teātra izrādi "Apburtā princese". Izrāde bija krāšņa. Tā ilga vairāk par 2 stundām. Ne visi tik ilgi spēja noskatīties. Meitenes lielākoties bija pacietīgākas skatītājas. Visiem pirmklasniekiem tā bija jauna, neierasta izziņa. Pazīstamo Šarla Pero pasaku skatīt baletizrādes veidā. Iespaidi ir iemūžināti bērnu darbos. Skolēni mūzikas stundai izspēlēja spēli – krustvārdu mīklu „Vārdu juceklis”.

Lasīt tālāk: Balets „Apburtā princese’’

6. C klase izzina siļķu brāķa noslēpumus


6. oktobrī 6. C klases skolēni devās ekskursijā uz siļķu brāķi, lai izzinātu tā noslēpumus. Ekskursijas laikā bērni uzzināja daudz ko jaunu un interesantu. Piemēram, par siļķu sālījumu, par fabrikām, kas Liepājā kādreiz atradušās. Citiem interesants likās stāstījums par cirku. Skolēniem bija iespēja arī izmēģināt sasiet dažādus jūrnieku mezglus. Bērni secināja, ka izstādes laikā bija jāpielieto dažādos mācību priekšmetos apgūtas zināšanas un prasmes, piemēram, no dabaszinībām, ģeogrāfijas, ķīmijas, mājturības, vēstures un citiem.

Skolēni ekskursijā devās ar projekta "Latvijas skolas somas" atbalstu.

Smilšu māksla 3. klasēs


6. oktobrī pie 3. klašu skolēniem projekta "Skolas soma" ietvaros ciemojās māksliniece Daiga un mācīja bērniem, kā strādāt ar krāsainām smiltīm. Vispirms bērni ieklausījās, kā smiltis skan, skatījās, kā krāsas sajaucas, mācījās saskatīt dažādas figūras un formas, kas izveidojas no smiltīm. Pēc tam bija darbs ar smilšu aplikācijām, kas no bērniem prasīja pacietību, precizitāti un uzmanību. Pēc tam jau katrs bija priecīgs par sava darba rezultātu. Paldies māksliniecei un projektam "Skolas soma" par interesanto un iedvesmojošo nodarbību!

Lasīt tālāk: Smilšu māksla 3. klasēs

Muzejpedagoģijas nodarbība

Sākoties jaunajam mācību gadam, skolēniem bija iespēja projekta „Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklēt muzejpedagoģijas nodarbības un iepazīties ar velosipēdu vēsturi un riteņbraukšanas apģērbu modi.

izstāde “Velosipēds un riteņbraukšanas mode no 19. gadsimta beigām līdz 20. gadsimta vidum” tapusi sadarbībā ar modes vēsturnieku Aleksandru Vasiļjevu un scenogrāfi, mākslinieci Annu Heinrihsoni.

Skolēni ar interesi klausījās un piedalījās dažādās aktivitātēs, lai jaunās zināšanas par tik populāru transporta līdzekli ne tikai 19. un 20. gadsimtā, bet arī mūsdienās, nostiprinātu un savus spriedumus un pārdomas apstiprinātu vai noliegtu.

1.jpg2.jpg

7.-9.kl. skolēni apmeklē koncertu "Mana tautasdziesma"


2. martā mūsu skolas 7. – 9. klašu skolēni ar projekta „Latvijas skolas somas” gādību apmeklēja koncertzāli „Lielais dzintars”, lai noskatītos un noklausītos koncertu „Mana tautasdziesma”.

Skolēni iepazinās ar latviešu tautasdziesmu dziedājumu daudzveidību. Tautasdziesmas iet līdzi un dzīvo cauri gadu simtiem.

Paši skolēni saka:

„Koncerts bija interesants, bet ne visi dziedājumi man patika”,

„ Man atkal patika dziedājumi, bet dejotāju uzstāšanās bija garlaicīga”,

„ Nē, man patika dejotāji, bet viens otrs dziedājums bija pa skaļu”,

Lasīt tālāk: 7.-9.kl. skolēni apmeklē koncertu "Mana tautasdziesma"

Skolēni apmeklē koncertu "Leļļu meistara sapnis"


20. februārī mūsu sākumskolas skolēni devās uz koncertzāli „Lielais dzintars”, lai noskatītos koncertstāstu – muzikālo pasaku „Leļļu meistara sapnis”.

            Kā sacīja paši skolēni un viņu skolotāji: „Kārtējais, lieliskais projekta „Latvijas skolas somas” pasākums!”

            Skolēniem bija iespēja iepazīt jaunu mūzikas žanru – mūzikls. Sižets ļoti saistošs un piemērots sākumskolas skolēniem. Interesanti bija arī tas, ka visu koncerta laiku varēja sekot līdzi pasakai uz ekrāna.

Lasīt tālāk: Skolēni apmeklē koncertu "Leļļu meistara sapnis"

Ē. Vilsona monoizrāde "Pazudušais dēls"


Ērika Vilsona monoizrāde “Pazudušais dēls” ir tapusi pēc Rūdolfa Blaumaņa darba „Pazudušais dēls”. Pateicoties iniciatīvai „Latvijas skolas soma”, 4. februārī mūsu skolas 10. un 11. klases skolēni izrādi varēja noskatīties skolas aktu zālē. Iespaidīgs ir sākums, kad aktieris stāsta, ka izrāde ir tradģēdija, tas nozīmē, ka kāds noteikti mirs… Iespaidīgi. Tiek izstāstīti drāmas pamati, tiek arī dalītas lomas starp skolēniem. Pēc skatītāju viedokļa izrāde ir veidota ļoti radoši, izzinoši, saprotoši un aizraujoši. Pārdomas, emocijas un mūžsenie konflikti starp vecākiem un bērniem ir tas, kas šo izrādi padara mūsdienīgāku un jauniešiem tuvāku.

Dzīvais muzejs


21. janvārī Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskolas 10. komercklašu skolēni piedalījās Jauno uzņēmēju skolā Kuldīgā.

Dienas otrajā pusē bija iespēja baudīt  interesantu 30 minūšu pasākumu. Dzīvais muzejs "Senās Kuldīgas stāsts" ir septiņu telpu komplekss, kur katrā telpā iedzīvināti un atdzīvināti stāsti par pilsētu un tās vēsturi. Gids stāstījumu iesāka  ar 1242. gadu, kas tiek uzskatīts par pilsētas dibināšanas gadu.

Lasīt tālāk: Dzīvais muzejs

4. klašu skolēni apmeklē leļļu baleta izrādi "Petruška"


5. decembrī 4. klašu skolēniem bija iespēja Lielajā dzintarā apmeklēt ļeļļu baletu „Petruška”.

Leļļu teātris “Per Poc” no Barselonas kopā ar Liepājas Simfonisko orķestri diriģenta Kaspara Ādamsona vadībā bērniem uzbūra skaistu un ziemas pārpildītu pārsteigumu, uz skatuves atdzīvinot komponista Igora Starvinska slaveno baletu “Petruška”. Ar liela izmēra leļļu un rotaļīgas, gaišas simfoniskās mūzikas palīdzību mākslinieki izstāstīja fantastisko stāstu par Petrušku, balerīnu.

Lasīt tālāk: 4. klašu skolēni apmeklē leļļu baleta izrādi "Petruška"

Skolēni apmeklē "Carnival Youth" koncertu


30. novembrī "Wise" zālē Liepājā bija iespējams noklausīties populārās grupas "Carneval Youth" Latvijas tūres noslēguma koncertu.

Jauno albumu "Good Luck" grupa, kuras kodolu veido brāļi Emīls un Edgars Kauperi un Roberts Vanags, izdeva augustā, un tas kļuva par karstāko latviešu mūzikas jaunumu, tāpēc it īpaši tas bija interesants un neaizmirstams pasākums jauniešiem.

Lasīt tālāk: Skolēni apmeklē "Carnival Youth" koncertu

8. D piedalās pasākumā "Ziedoņa klase"


8.D klase 29. novembrī piedalījās pasākumā „Ziedoņa klase”.

Pasākums ļoti interesants. Interaktīvi izveidots, sacensību veidā skolēni tiek iepazīstināti ar Imanta Ziedoņa darbiem un dzīvi. Izlaušanās istabas pēc Ziedoņa pasaku motīviem, darbošanās istabas skolēniem māca, liek sadarboties, būt aktīviem.

Skolēnu citāti par pasākumu: „Aizraujoši, interesanti, forši. Nepamanīju, kā paiet laiks”.

Pasākums notika projekta „Latvijas skolas somas” ietvaros.

 

Skolēni klausās apvienības "Raxtu Raxti" koncertu


21. novembrī mūsu skolas skolēni kopā ar klašu audzinātājiem Lielajā dzintarā apmeklēja lielkoncertu „Raxtu taxti”.

Patiess prieks ir apmeklēt tādus pasākumus, kuri ir saistoši, lieliski organizēti, saturiski bagāti. Kopīgs koncertu apmeklējums dod iespēju kopā ar skolēniem pārrunāt redzēto, vizualizēt to, tas arī dod tēmu radošiem darbiem.

Lasīt tālāk: Skolēni klausās apvienības "Raxtu Raxti" koncertu

Valsts nedēļas ieskandināšana


Valsts nedēļu mēs iesākām ar koncertu, kuru mums sniedza mākslinieki no Rīgas. Koncerta nosaukums bija „Ir vērts”. Lai arī skanēja latviešu komponistu dziesmas un latviešu dzejnieku dzeja, skolēniem nebija pilnīga izpratne ne par koncerta izpildījumu, ne par veidu, kā tas tika sniegts.

Lasīt tālāk: Valsts nedēļas ieskandināšana

11. A klase izlaušanās spēlē izspēlē došanos bēgļu gaitās


17. oktobrī 11. A klase piedalījās izlaušanās spēlē „Bēgļu gaitās”. Tas ir
 jauniešus piesaistošs pasākums, kas liek aktīvi iesaistīties visiem klātesošajie, kā arī labs veids, kā runāt par vēsturi un latviešu piedzīvoto. Skolēnus ļoti aizrāva izlaušanās spēle, jo tā ļāva ne tikai pierādīt savu attapību, bet arī reāli iztēloties, ko varēja izjust cilvēki, kuriem steigā jāpamet sava dzimtene.

Skolēnu dalību pasākumā nodrošināja projekts „Latvijas skolas soma”.

Lasīt tālāk: 11. A klase izlaušanās spēlē izspēlē došanos bēgļu gaitās

Skolēni bauda grupas "DaGamba" koncertu


8. oktobrī mūsu skolas skolēni projekta „Latvijas skolas somas” ietvaros devās uz koncertzāli „Lielais dzintars’’, lai baudītu grupas „DaGamba” koncertu.

Skolēniem bija iespēja klausīties Vivaldi skaņdarbu „Gadalaiki” roka, pop un klasiskās mūzikas ritulī. Šie mūziķi spēj aizraut ikvienu klausītāju ne tikai ar savu profesionālismu, bet arī ar savu ekstravaganto un neparasto manieri uzstāties publikai. Skolēni atzina, ka koncerts bija ļoti labi noorganizēts, atbilstoši skolēniem, viņu vecumam, saprotoši un netradicionāli.

Gada klase

Mācību gada noslēgums jau klāt, tāpēc tiek izvērtētas arī klašu aktivitātes šajā mācību gadā. Mūsu skolā mācību gada noslēguma posmā tiek noteiktas Gada klases starp 5.-6.klasēm, 7.-9.klasēm un starp vidusskolas klasēm. Jau otro gadu mēs sveicam 6.B klasi (audzinātāja Daiga Sirmoviča) , 7.E klasi (audzinātāja Inta Tučina) un 10.A klasi (audzinātāja Simona Stalidzāne).

Klases saņēma pateicību rakstus , saldumus un muzeja apmeklēju – nodarbību par kokiem un Liepājas vēsturi, kuru nodrošināja projekta ” Latvijas Skolas somas” dotās iespējas.

Lasīt tālāk: Gada klase

Teātra izrāde "Liepāja – Latvijas galvaspilsēta"

Baiss un šausminošs bija 1919.gads Liepājā. Vēsturiskas ainiņas, kuras saistītas ar politisku lēmumu pieņemšanu, šo periodu parāda ļoti spilgti. Caur cilvēku emocijām un sapratni tiek atklāts laika posms, kad radās jauna valsts.
Ļoti saistoša izrāde, kura bijā kā īsta vēstures stunda. Šo izrādi 28.februārī noskatījās visi mūsu skolas 8. – 12.klašu skolēni, pateicoties projekta “Latvijas skolas soma” atbalstam. Pēc izrādes jaunieši ar izpratni dalījās savās pārdomās un iespaidos.

Koncertuzvedums “Vilkam tāda dvēselīt’ “

Kā mēs izprotam savu dzīvi? Kas tad ir cilvēks un ko nozīmē cilvēcība? Uz šiem jautājumiem mūsu skolas skolēni varēja rast atbildes koncertuzvedumā "Vilkam tāda dvēselīt' "Lielajā dzintarā, Liepājā. Skolēni caur vilcēna dzīvi izjuta, domāja un pārdzīvoja redzēto un dzirdēto. Varbūt tā katrs no mums spēj labāk rast jaunas emocijas, pozitīvu rīcību.
Uzvedumu skolēni varēja noskatīties, pateicoties projekta "Latvijas skolas somas" dotajām iespējām.

Teātra izrāde “Mūsu pilsētiņa”

10.janvārī mūsu pamatskolas skolēni apmeklēja teātra izrādi “Mūsu pilsētiņa”. Ar meitenes acīm, kura aug, pieaug, iemīlas, tiek izdzīvots kāds dzīves stāsts. Pārdomu pilna izrāde. Skatītāji (skolnieki) atpazina savu pilsētu. Šī ir izrāde, kas aicina apstāties un novērtēt vissvarīgāko, kas mums ir – dzīvi un cilvēkus, kas ir mums apkārt.
Skolnieki izrādi varēja apmeklēt projekta “Latvijas skolas somas” ietvaros.

Režisora Dž.Dž.Džilindžera iestudētā luga “Polianna”.

29.janvārī Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskolas 4.,5. un 6.klases skolēni varēja noskatīties režisora Dž.Dž.Džilindžera iestudēto lugu “Polianna”.
Vai dzīve sastāv tikai no pozitīvā un prieka pilnām dienām? Vai vienmēr mēs varam novērst nenovēršamo? Kā es rīkotos vai kā es to izprotu? Un kas tad ir prieka spēle? Vai tas tiešām ir tikai dzīves prieks, kurš mūs virza uz priekšu. Vai mēs visur un visā meklējam un atrodam labo? Tie ir jautājumi, uz kuriem ar izrādes palīdzību pusaudži varēja aizdomāties un meklēt atbildes.
Pateicoties projektam “Latvijas skolas soma”, mūsu skolas skolēni apmeklē jau septīto teātra izrādi. Skolēni iepazīstas un vērtē teātra repertuāru, raksta recenzijas un domrakstus, pārliecinoši izsaka savu viedokli. Tāpēc droši varam teikt, ka “Latvijas skolas soma” dod ļoti lielu iespēju skolēnu izaugsmei. To arī apliecina skolēnu un skolotāju aizpildītās anketas par dažādiem pasākumiem, kuri tiek atbalstīti ar šā projekta palīdzību.

Partneri: twitter
Partneri: moodle
Partneri: e-klase
Partneri: visc
Partneri: izm
Partneri: lip
Partneri: drošs-internets
Partneri: valsts-bērnu-tiesību-aizsardzības-inspekcija
Partneri: radošuma-pils
Partneri: dsd
Partneri: junior-achievement
Partneri: afs
Partneri: atbalsts
Partneri: prakse-lv
Partneri: pumpurs