Aktualitātes skolā

Ekskursija uz uzņēmumu

Bartin apmaiņa 22.-26. sept. 2019 3
Dodamies ceļā...

Rīgas lidostā ieradāmies laicīgi un paguvām būt vieni no pirmajiem, lai iečekotos. Lidojuma laikā pa logu bija vērojams brīnišķīgs saulriets ar rozā mākoņiem. Vakariņās lidmašīnā varējām izvēlēties ēst vistu ar rīsiem vai makaronus. Lidojums pagāja ātri, nosēdāmies ar mazu atspērienu un aizkritušām ausīm. Beidzot bijām Stambulā. Turpmākās 50 minūtes tālāk par lidostu netikām, jo nolīgtais šoferītis kavējās. Aktīvi meklējām kādu, kurš varētu sazvanīt viesnīcu un atsūtīt busiņu. Beidzot divās mašīnās sasēdināti devāmies uz viesnīcu. Ieradāmies vēlu, ap 01:00.

1. Diena

No rīta iestiprinājāmies un ap 10:00 devāmies ekskursijā apskatīt Sofijas katedrāli, mošeju un ēkas, kurās dzīvoja sultāni. Mazliet pabraukājām pa Stambulas mazajām ieliņām un nopirkām suvenīrus. Skolotāja nokaulēja cenu un beigās divi suvenīri iznāca par velti. Ieradāmies atpakaļ, lai izrakstītos no viesnīcas. Iepriekšējā vakarā tika adoptēts mājdzīvnieks- kaķis, kurš diemžēl šodien bija jāatstāj viesnīcā. Pārsēdāmies autobusā un turpinājumā devāmies ar prāmi no Eiropas nu jau uz Āziju. Šoferītis diemžēl nerunāja angliski, tāpēc saziņai izmantojām Google tulkotāju un zīmju valodu. Lai īsinātu laiku spēlējām Uno kārtis un stāstījām viens otram smieklīgus atgadījumus no dzīves. Pēc vairāku stundu brauciena beidzot bijām Bartinā. Bijām mazliet nobijušies un satraukti, taču tas viss velti. Pēc vakariņām devāmies visi uz kafejnīcu, lai nosvinētu Edgara 18. dzimšanas dienu, kas arī bija lieliska iespēja visiem iepazīties un saliedēties.

2. Diena

Iesildošajā aktivitātē skolā bija jāizlozē aizvērta vārda kartiņa un jāatrod tās īpašnieks. Tā varējām pārbaudīt, cik labi viens otru jau pazīstam un, ja iespējams, vajadzēja pateikt vienu lietu par šo cilvēku. Praktiskajā daļā prezentējām veiktās aptaujas rezultātus. Katra grupiņa pastāstīja par uzzināto un beigās tika meklētas līdzības, starp Turcijas un Latvijas aptauju rezultātiem. Uz atsevišķām lapām vēl pierakstījām iegūtās atziņas un kopvērtējumu. Pēc pusdienām skolā devāmies ekskursijā uz Amasru. Braucām ar laivu no kuras pavērtās skaists skats uz pilsētu. Brauciena laikā dejojām uz klāja turku mūzikas ritmos, redzējām milzīgas, baltas medūzas un savvaļas zaķus. Pēc tam bija iespēja nogaršot ceptas gliemenes ar rīsiem, kuras garšoja pēc zivju pirkstiņiem. Turpinājumā gājām apskatīt tirdziņus un daļu pilsētas. Mazajās bodītēs bija iespējams iegādāties suvenīrus un citas lietas. Vakarpusē devāmies pastaigā pa Bartinu un vakaru pavadījām kafejnīcā dzerot tēju un kafiju.

3. Diena

Fake profilu prezentācijas noritēja jautrā gaisotnē. Bija interesanti redzēt viņu izveidotos darbus, taču grūti pierakstīt kādu aizskarošu komentāru, jo tika izmantotas viņu pašu bildes. Tikāmies arī ar turku jauniešiem, kuri bija saskārušies ar kibermobingu. Parunājām ar viņiem par viņu izjūtām. Tas bija diezgan smagi. Tāpēc noslēgumā aizvadījām kārtējo volejbola maču un pēc pusdienām devāmies uz jūrmalu. Pa ceļam pilnā skaļumā klausījāmies turku un latviešu mūziku, kā arī dziedājām līdzi visiem zināmām angļu valodas dziesmām un vēl dejojām braucošajā autobusā. Viena no dziesmām, kurai dziedājām līdzi bija Bohemian Rhapsody no grupas Queen. Pirms tam vēl ieturējām pusdienas restorānā. Jūrmalā vērojām milzīgās klintis, fotogrāfējāmies un skaitījām krabjus. Mūs vēl paguva nofilmēt un safotogrāfēt vietējam laikrakstam. Daļa drosminieku arī devās peldēties aukstajā jūras ūdenī, citi lieliski pavadīja laiku spēlējot volejbolu vai frisbiju un vēl daži vienkārši baudīja skaisto jūras skatu sēžot kafejnīcas terasē. Dienas beigu daļā norisinājās turku nacionālais vakars. Skatījāmies tradicionālo deju ar skaistiem tautas tērpiem un klausījāmies dzīvo mūziku turku zēnu izpildījumā.Nogaršojām dažādus tradicionālos ēdienus un saņēmām no Turcijas skolēniem sarūpētas dāvaniņas, kur iekšā bija galdauts, piekariņš un turku saldumu kaste. Turpinājumā tikām aicināti uz deju laukumu, visi sadevāmies ar rokas mazajiem pirkstiņiem un dejojām uz riņķi. Pēc tam sekoja mūsu deju improvizācija, kurai tūlīt pievienojās arī pārējie. Kaut arī mazliet piekusuši, devāmies vēl uz kafejnīcu iedzert tēju un papļāpāt.

4. Diena

Pēc nelielas diskusijas par to kādas ir sajūtas lasot aizvainojošus komentārus noskaidrojās, ka skolēni lielākoties tos uztver ar humoru un spēj par tiem pasmieties, taču nenoliedzot arī to, ka kiber aizskaršana ir jāpārtrauc. Pārtraukumā notika volejbola mačs, šoreiz latviešu komanda pret turku komandu. Pēc trīs spēļu sērijas latviešu komanda izcīnīja uzvaru, taču kā zināms vienmēr uzvar draudzība:) Ķērāmies pie brošūru izveides. Kopā bijām 5 komandas. Pēc skolas mums bija brīvais laiks. Daži no mums izmēģināja zīlēt savu nākotni kafijas biezumos. Daļa jauniešu kopā ar turku dalībnieku ģimenēm devās pavadīt vakaru kopā kādā restorānā vai citā aktivitātē. Vēlāk visi satikāmies, lai spēlētu biljardu un dotos pastaigā. Visu vakaru pavadījām āra kafejnīcā spēlējot spēles.

5. Diena

Pabeidzām darbu pie brošūru izveides. Klases favorīts bija brošūra ar maskas zīmējumu iekšpusē un ārpusē, tādejādi attainojot ko mēs redzam internetā, bet nezinām īsto patiesību. Skolas balsojumā tomēr uzvarēja cita brošūra. Pēc pusdienām ieradāmies uz pēdējo tikšanos skolā. Izrunājām šajā nedēļā paveikto un pateicāmies skolotājām no Turcijas par uzņemšanu savā skolā. Apsveicām vienu no turku meitenēm dzimšanas dienā un uzdāvinājām viņai grāmatu ar mūsu parakstiem. Aizvadījām vēl pēdējo volejbola spēli un pēc pusdienām devāmies uz pilsētu iepirkties. Tirdziņos tika sapirktas drēbes, suvenīri un dažādi gardumi, kurus vest uz mājām. Vakarā, plkst. 18:00 ieradāmies uz atvadu ballīti viesnīcā. Sēdējām pie glīti saklātiem galdiem un mūs apkalpoja viesmīļi. Sagatavota bija dzīvā mūzika ar dīdžeju. Visi kārtīgi izlēkājāmies un izdejojāmies, kā arī uztaisījām pēdējos atvadu foto. Nosvinējām dzimšanas dienu. Laiks paskrēja tik ļoti ātri un liekas pēc mirkļa mums jau bija jādodas uz autobusu. Atvadas bija pats sāpīgākais, neviens negribēja ticēt tam, ka projekts ir beidzies un mums ir jāšķiras. Mēs visi viens otram bijām un esam tik ļoti pieķērušies. No smieklu sāpošiem vēderiem līdz asaru pilnām acīm, tāda bija šī nedēļa. Mājot atvadas sākās mūsu ceļš mājup.

Nellija K. 12. A klase

Jauniešu apmaiņa notika programmas Erasmus+ projekta "Stop Cyberbullying" ietvaros.